پیشرانه این مدل می‌تواند 285 اسب‌بخار تولید کند و طبق ادعای KTM به تنها 4.1 ثانیه نیاز دارد تا به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد. اما مدل R برخلاف مدل GT کمی بیشتر روحیه اسپرت دارد و در آن حتی خبری از شیشه جلویی نیست و لذا برای نشستن در آن باید کلاه ایمنی نیز به سر داشته باشید. این مدل می‌تواند 295 اسب‌بخار تولید کند و در مقایسه با مدل GT دقیقاً 57 کیلوگرم سبک‌تر است. با این تفاسیر شاید جای تعجب نباشد که طبق گفته KTM مدل R به تنها 3.9 ثانیه احتیاج دارد تا از حالت سکون به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد. و در انتها نیز مدل RR قرار دارد که اسپرت‌ترین مدل است و در آن حتی از ترمز ABS نیز خبری نیست. در مدل RR سیستم تعلیق نیز تیونینگ شده و تایرهای آن با دو مدل قبلی تفاوت دارد. همچنین در این مدل از ترمزهای برمبو استفاده شده است.

مدلی که به ایران آمده
 


اما می‌سیم به مدلی که قرار است خیابان‌های کشور را لمس کند. کویر موتور نمونه پایه یعنی مدل GT را انتخاب کرده است. این خودرو دقیقاً 847 کیلوگرم وزن و 3738 میلیمتر طول، 1915 میلیمتر عرض و 1202 میلیمتر ارتفاع دارد. همچنین فاصله بین دو محور X-Bow برابر 2430 میلیمتر است.
در جلو و عقب دو عدد کمک فنر گازی WP مجهز به پایدارکننده قرار داده شده است. ترمزهای جلو از نوع دیسکی 305 میلیمتری هستند که شرکت معروف برمبو (Brembo) برای KTM ساخته است. همچنین ترمزهای عقب این اتریشی نیز دیسکی 262 میلیمتری هستند با این تفاوت که در جلو سیلندر ترمز چهار پیستونی بود و در عقب سیلندر ترمز دو پیستونی است.

تایرهای جلو 17 اینچی Michelin فرانسه است که روی رینگ‌های BBS خودنمایی می‌کنند. در عقب نیز همین تایرها استفاده شده ولی در عقب 18 اینچی هستند.
اگر به بدنه این خودرو نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که اکثر قسمت‌های X-Bow از فیبرکربن است و به همین دلیل است که وزن آن چنین کم و سبک شده است. همانطورکه گفتیم مدلی که وارد بازار ما شده دارای شیشه جلو و کناری است و همانطورکه در عکس‌ها مشاهده می‌کنید سقفی برای آن قرار داده نشده است. ولی در حقیقت سقف این خودرو از نوع X-Top است و می‌توان سقف آن را برداشت و یا روی آن نصب کرد.

اگر به داخل خودرو نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که با یک سوپر اسپرت واقعی سر و کار دارید و در آن خبری از سیستم‌ها و امکانات رفاهی نیست و فقط می‌توان دو صندلی اسپرت با کمربندهای 4 نقطه‌ای Schroth آلمان، دسته دنده، کپسول آتش‌نشانی و یک صفحه دیجیتالی را دید که روی آن میانگین مصرف سوخت، وضعیت دنده، وضعیت سیالات و دمای مایع خنک کننده را نشان می‌دهد. البته اطلاعات دیگری مانند مسافت سنج، مدت زمان سواری، میانگین سرعت، محدوده هشدار سرعت (قابل تنظیم) نیز همگی به صورت تمام دیجیتالی نشان داده می‌شوند.


پیشرانه

 


می‌رسیم به قلب تپنده آلمانی این اتریشی خاص که توسط آئودی ساخته شده است. پیشرانه KTM X-Bow از نوع چهار سیلندر خطی توربو DOHC است که 16 سوپاپ روی آن قرار داده شده و دقیقاً 1984 سی‌سی حجم دارد. قطر داخلی پیستون 82.5 میلیمتر است و کورس هر پیستون نیز 92.8 میلیمتر می‌باشد. حداکثر توانی که این پیشرانه در مدل ارایه شده می‌تواند تولید کند 285 اسب‌بخار است که در دور 6400 دور در دقیقه آماده خدمت رسانی به راننده است. تمامی این نیرو توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

سیستم سوخت رسانی این خودرو انژکتوری و مستقیم است و در باک 40 لیتری آن باید بنزین بدون سرب با حداقل اکتان 98 بریزید. از نظر سطح آلایندگی، X-Bow در شرایط بسیار خوبی است و توانسته استاندارد یورو 6 را بگیرد. مصرف سوخت این اتریشی نارنجی نیز 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.

قیمت و نتیجه‌گیری

 


هم‌اکنون به دلیل ظاهر خاص و نبود کیسه هوا، این خودرو قابل پلاک شدن نیست ولی کویرموتور امیدوار است تا به زودی این مشکلات نیز رفع شوند تا بتواند این موشک سریع و پرشتاب اتریشی را هر چه زودتر به سوی خیابان‌های کشور روانه کند. هنوز قیمتی قطعی برای این خودرو مشخص نشده ولی در صورتیکه X-Bow بتواند تمامی مجوزهای لازم را کسب کند و پلاک روی آن نصب شود احتمالاً قیمتی بین 700 تا 800 میلیون تومان را خواهد داشت، قیمتی که شاید در نگاه اول بسیار زیاد به نظر برسد ولی KTM X-Bow چنان خاص، زیبا و جذاب است که بی‌شک می‌تواند تمامی سرها را به سوی خود بگرداند و به راحتی سطح آدرنالین خون راننده را به حداکثر برساند.