ابزار هدایت به بالای صفحه

بایگانی آذر ۱۳۹۴ :: ASBEBOKHAR

ASBEBOKHAR

نقد و بررسى خودرو

۴۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بررسى الفارومئو 4c در تهران

اعجوبه ایتالیایی


آلفارومئو، برندی اصیل که از سال 1910 در میلان ایتالیا به دنیا آمد و از یک سالگی خود یعنی 1911 با مدل های 24 اسبی و با چهره ای متفاوت و جذاب وارد مسابقات اتومبیلرانی شد تا نشان دهد در راه شعار خود یعنی "زیبایی کافی نیست" (Beauty is not enough) کاملاً جدی و مصمم است و تا جایی پیش رفت که در دهه 1920 میلادی جوایز مسابقات مختلف اتومبیلرانی را همچون Le Mans، Mille Miglia و Targa Florio یکی پس از دیگری درو کرد. در ادامه سال های بعد با قرارگیری موتورهای اسپرت و مسابقه ای خود روی مدل های شهری توانست به شهرت بالایی دست پیدا کند و مدل جولیا این کمپانی در دهه های 60 و 70 میلادی بسیار معروف شدند.
اما چند سالی از این محبوبت گذشت و آلفارومئو نتوانست این افتخارات را ادامه دهد و تنها مدل های قابل عرضه آن جولیتا و میتو بودند. هاچ بک های اسپرت خوش استیلی که با وجود لیاقت هایی که داشتند نتوانستند آن آوازه قبلی را تکرار کنند. اما آلفارومئو که این روزها زیر نظر فیات کار می کند، احتیاج به یک شوک داشت تا دوباره آن قدرت و تکنولوژی خود را به رخ بکشد و روح اصالت و تجربه خود را در تولید خودروهای اسپرت و مدرن نشان دهد و در سال 2011 در نمایشگاه ژنو 4C در همین راه متولد شد. خودرویی که راهی جدا نسبت به خودروهای هم رده ای خود در پیش گرفته و نشانگر قدرت تکنولوژی آلفارومئو برای تولید خودرویی اسپرت اما برای خیابان های شهر است.
سال گذشته آلفاموتور توانسته بود این کوپه خوش خط و خال را وارد کند اما روند پلاک شدن این خودرو در راه پر پیچ و خمی طول کشید اما پس از چند ماه بالاخره این خودرو توانست پلاک ملی دریافت کند و خود را به عنوان یکی از پرشتاب ترین خودروهای داخلی معرفی کند. خودروبانک نیز همانند گذشته در این موارد بسیار کم صبر است و خود را به اولین نمونه پلاک شده رساند تا در یک روز بسیار سرد پاییزی عملکرد این ایتالیایی جذاب را از نزدیک بررسی کند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نیما فرازى

اولین تست بررسى هایما s7

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از ۵۰۰ کیلومتر

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر
از نگاه بسیاری از مشتریان بازار، ماشین‌های شاسی‌بلند سواری‌ها بهتر هستند و ارزش بیشتری دارند! درست یا غلط این طرز تفکر را بر عهده شما می‌گذاریم، اما واقعیت این است که واردکنندگان خودرو و خودروسازان ایرانی به این مساله پی برده و تلاش‌شان را روی این کلاس خودرویی، یعنی شاسی‌بلندها متمرکز کرده‌اند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیما فرازى

تصاویر مقایسه مازراتى با پورشه

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نیما فرازى

تصاویر تست bmw528i با دوج چارجر

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیما فرازى

مقایسه دوج چارجر با bmw 528i


طراحی و زیبایی


در اولین جمله باید تاکید کنیم که دوج چارجر مورد آزمایش مدل 2012 است و از نظر طراحی تفاوت هایی با مدل روز دارد که بیش از همه به بخش دماغه خودرو مربوط می شود، اما جالب است که خودرو موجود در عکس ها با سلیقه مالک به کیت بدنه SRT شامل سپر جلو و عقب و رینگ های ویژه SRT مجهز شده است و البته به لطف دو خط طلایی رنگ، بسیار اسپرتی و جذاب تر از مدل های معمولی RT به چشم می رسد. در مقابل 528i حاضر در آزمایش هم با وجود کیت بدنه M PACKAGE عضلانی تر از مدل های ساده و استاندارد به چشم می آید. بنابراین هر دو خودرو از نظر کیت بدنه هم با یکدیگر اشتراک دارند، هرچند که به عقیده برخی در مدل های جدید چارجر با توجه به تغییر فرم چراغ های جلو و جلو پنجره، از میزان خشونت چهره مدل های قبلی کاسته شده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیما فرازى

مقایسه پورشه ٩١١ کاررا s با مازراتى گرن کبریو

معرفی دو جبهه


به تست امروز برگردیم. معمولاً مقایسه دو خودرو کار بسیار مفید و جالبی است. در هر رنج قیمتی گرفته مثل مقایسه ریو با پرشیا یا مقایسه اسپورتیج و توسان می تواند به خریدار کمک شایانی کند. حال در این تست قصد داریم به رنج قیمتی بالای 1 میلیارد برویم و در آن ابرهای(!) دست نیافتنی نیز مقایسه ای داشته باشیم که اگر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان به دستمان رسید، بالاخره مازراتی گرن کبریو فندی بخریم یا پورشه 911 کاررا S ؟
البته ممکن است چنین پولی هیچ وقت به دست اکثر ما نرسد اما کنار هم قرار دادن این دو خودروی جذاب و خوش صدا به خودی خود هیجان انگیز و دیدنی است و به قول معروف اینجا میدان نبرد غول های مرحله آخر است!
در یک طرف این رقابت مازراتی گرن کبریو فندی (Fendi) قرار دارد. فندی در حقیقت نوعی طراحی و رنگ این خودرو است که با همکاری خانه طراحی لوکس مد، فندی انجام شده است. این نوع طراحی در سال 2011 در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد و در کل دنیا تنها 50 دستگاه از آن ساخته شده است. روی داشبورد هر کدام از این 50 دستگاه حک شده که چندمین نمونه از فندی است و همانطورکه می بینید خودروی مورد نظر ما نسخه شماره 18 است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیما فرازى

مقایسه جیلى امرگرند٧ با بسترن B50


معرفی اجمالی دو رقیب


جیلی را باید موفق‌ترین خودروی چینی در رده سدان‌های متوسط شهری بدانیم. این خودرو توانسته در سال‌های پیاپی عنوان پرفروش‌ترین خودروی سدان چینی و 21‌امین سدان پرفروش بین تمامی سدان‌های این بازار را (با فروش 165239 دستگاه در سال 2014) بدست آورد. در ایران نیز این خودرو در دو مدل هاچ‌بک و سدان و ابتدا با گیربکس دستی و هم‌اکنون با گیربکس خودکار توسط جیلران‌موتور عرضه شد و از اولین روزهای ورودش توانست با توجه به امکانات، چهره و قیمت مناسبی که داشت، به سرعت فروش خود را تضمین کند و خود را به اصلی‌ترین گزینه‌های 80 میلیون تومانی تبدیل کرد.
در مقابل، هم‌وطنی جیلی یعنی بسترن B50f قرار دارد که گروه بهمن آن را آسا نامیده است. بسترن از زیر مجموعه‌های شرکت FAW است، همان شرکتی که عهده‌دار تولید محصولات فولکس‌واگن و بعضی محصولات آئودی و تویوتا در چین است و از بزرگ‌ترین تولید کنندگان این کشور محسوب می‌شود. اما در ایران این خودرو ابتدا با نام بسترن B50 و با پیشرانه 1.6 لیتری در تعداد محدودی عرضه شد و پس از مدت کوتاهی چهره فیس‌لیفت آن و البته با پیشرانه 1.8 لیتری روی خط تولید گروه بهمن رفت. این خودرو به تازگی در مدل‌های 93 و 94 وارد بازار شده و به صورت نقدی قیمتی نزدیک به 80 میلیون تومان دارد. شاید فروش بسترن در چین (72259 در سال 2014) به اندازه جیلی نباشد، اما فاکتورهای فروش در بازار ایران کاملاً متفاوت است و تولید این خودرو توسط گروه بهمن، چهره به روز، سطح تجهیزات خوب و قیمت مناسب موضوعاتی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
نیما فرازى

تجربه رانندگى با کیا اسپورتیج 2012 در تهران

طراحی


به یقین یکی از زیباترین شاسی‌بلندهای بازار اسپورتیج است. هماهنگی بسیار خوبی در تمامی قسمت‌های این کره‌ای وجود دارد و چهره‌ی ببر گونه‌ی آن در جلو از اسپورتیج خودرویی خشمگین و در عین حال اسپورت ساخته است. چراغ‌های کشیده در جلو کمی حجیم هستند و چراغ‌های LED مخصوص روز نیز در آن قرار دارد، و به وسیله جلو پنجره مشبک بزرگی به یکدیگر وصل شده‌اند. تقریباً همین فرم در زیر سپر قرار دارد و در دو طرف آن چراغ‌های مه‌شکن قرار گرفته‌اند که نوع طراحی آن‌ها کاملاً با چراغ‌های جلو هماهنگ شده‌ و در نهایت امضای جدید کیا، که به تازگی در تمامی محصولات این شرکت نقش بسته، در اسپورتیج نیز به خوبی خود را نشان داده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نیما فرازى

تصاویر بررسى سراتو

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نیما فرازى

بررسى خودرو سراتو 2014 در تهران

طراحی


اولین چیزی که در نمای جلوی این خودرو جلب توجه می‌کند، جلو پنجره مشبک سراتو است که به فرم امضای جدید کیا می‌باشد و قبلاً نیز همین طرح را در خودروهایی مانند اپتیما و اسپورتج دیده بودیم. چراغ‌ها کشیده و برآمده هستند و نوار بلند LED مخصوص روز در بالای آن قرار دارد به طوریکه دیگر رانندگان به خوبی این خودرو را در روز می‌بینند. طرح مشبک جلو پنجره در پایین سپر هم وجود دارد و در دو طرف آن مه‌شکن‌ها قرار گرفته‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیما فرازى

اسکرول بار

مترجم سایت

X بستن تبلیغات