در کنار این مجموعه هم، چراغهای مه شکن کشیده شده عمودی در دو طرف سپر کاملاً یک تکه و در بالای آن هم چراغهای تمام LED و زنون کشیده با ابروهایی از جنس چراغهای مخصوص روز قرار گرفتهاند که اگر تویوتا بر روی شکل قاب و چراغهای مورد استفاده در آن کمی بیشتر کار میکرد و زاویهای اخموتر به آن میداد، میتوانست چهرهای بینظیر را از کمری به نمایش بگذارد، ولی همینطوری هم همچنان چهره تویوتا زیبا و قابل قبول طراحی شده است. با اعمال تغییرات کلی هم چهره خودرو کمی عضلانیتر نسبت به قبل شده که برای هماهنگی بی نقص اجزاء با یکدیگر، تویوتا یک درپوش موتور حجیمتر و بزرگتر را با خطوط شکسته بیشتر بر روی نیم تنه جلو قرار داده که به عنوان یک مکمل ظاهری، نقش بینظیری را ایفا کرده است. در نیم رخ خودرو بر خلاف نمای جلو، تغییرات چندانی صورت نگرفته و تویوتا در نقاط قابل مشاهدهای همچون آینهها، از همان آینههای قبلی مدل پیشین استفاده کرده است.

اما با نگاهی به عقب خودرو ورق دوباره برگشته و هنر نمایی تویوتا دوباره چشمان هر مخاطبی را به خود جذب میکند. در عقب خودرو تویوتا با اصلاح سپر عقب قدری از حجم آن کاسته و هماهنگی بیشتری را بین اجزا ظاهری خودرو به همراه منحنیها و خطوط ملایم به وجود آورده است. در زیر سپر هم تویوتا یک خروجی اگزوز را به دو خروجی مدل قبل ترجیح داده است، اما همان یک خروجی اگزوز به همراه منبع کاتالیزور آن در زیر سپر نصب شده و قابل مشاهده هستند که اگر تویوتا آن را در پشت سپر پنهان میکرد و با برش قسمتی از سپر، خروجی را در میان آن قرار میداد، ظاهر کاملتری را به تصویر میکشید.
در بالای سپر هم دو چراغ اصلاح شده دو تکه و صد البته زیباتر قرار گرفتهاند که توسط یک نوار کرومی رنگ در میان آنها، طراحی یکپارچه و متصل به یکدیگر پیدا کردهاند. بر روی درب صندوق عقب کمری هم تویوتا به جای نصب یک اسپویلر کوچک جداگانه، کمی درب صندوق عقب و قسمتی از بدنه اتومبیل را برجسته قالب گیری کرده که شکلی اسپویلر مانند را بوجود آورده است.
داخل خودرو را اگر نگوییم کاملاً جدید شده است، اما بروزرسانیهای قابل توجهی را تجربه کرده است. به طور کلی اگر خودرو را از کنسول مرکزی به دو قسمت تقسیم کنیم، میتوان گفت که قسمت شاگرد تقریبا دست نخورده باقی مانده است، ولی قسمت راننده کاملاً جدید یا به طور دقیقتر بروزرسانیهای قابل توجهی بر روی آن صورت گرفته است.
در مقابل راننده، فرمان پلاستیکی چهار پایه مدل قبل تبدیل به یک فرمان سه ستونه با لباسی ساخته شده از چرم شده و کلیدهای شبیه به جهتهای آنالوگ دستههای کنسول بازی هم در مدل جدید به صورت مربعی شکل درآمدهاند و بر روی دو ستون افقی شکل فرمان جایی برای خود دست و پا کردهاند.
صفحه کیلومتر مقابل راننده هم به طور کلی تعویض شده و در سمت راست آن نشانگر عقربهای میزان سرعت خودرو به همراه نشانگر میزان مصرف سوخت و در سمت چپ آن هم نشانگر عقربهای دور موتور به سبک خودروهای هیبریدی به همراه نشانگر میزان دمای آب و همچنین در مرکز آن هم یک صفحه نمایشگر بزرگ دیجیتال با نشانگرهای لحظهای وضعیت موتور و سرعت سنج دیجیتال خودرو قرار گرفتهاند.
نمای کلی کنسول مرکزی نیز تقریباً دست نخورده باقی مانده، اما کلیدهای استفاده شده بر روی آن، شکل و نحوه چیدمان جدیدی به خود گرفتهاند.
امکانات رفاهی و ایمنی
اولین معیار برای سنجش و نمره دهی به سطح ایمنی یک خورو، تعداد کیسه هوای ایمنی بکار رفته در داخل کابین است که تویوتا برای مدل جدید کمری کم و کسری نگذاشته و 2 کیسه هوا را برای راننده و سرنشین جلو بر روی داشبورد و فرمان، 2 عدد ایربگ پردهای برای سرنشینان جلو و عقب، 2 عدد ایربگ زانویی برای راننده و سرنشین جلو و 4 عدد کیسه هوای جانبی را برای کلیه سرنشینها مجموعاً به تعداد 10 کیسه هوا را برای خودرو در نظر گرفته که در کنار امکاناتی نظیر سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم ترمز ضد قفل ABS، افزایش دنده قدرت در ترمزهای ناگهانی (BA) و همچنین سیستمهای پایداری همچون سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم کنترل لغزش خودرو بر روی سطوح لغزنده (TRC) و تکنولوژی توقف هوشمند خودرو (SST)، سطح بالایی از ایمنی را در کمری 2015 ارائه داده است.
برای راحتی بیشتر سرنشینان و استفاده بهتر آنها از فضای داخلی کابین هم تویوتا به طور استاندارد یک صندلی برقی تنظیم شونده 8 حالته برای راننده و صندلی برقی دیگر 4 حالته را برای سرنشین جلو با روکشهای چرمی و مجهز به گرمکن و همچنین یک سیستم صوتی JBL با یک مانیتور 7 اینچی لمسی مجهز به ورودیهای USB، IPOD، AUX و بلوتوث با توانایی تشخیص صدا و پخش CD، MP3، AM و FM را به همراه 10 بلندگوی استریو در نظر گرفته است که میتوان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو و صفحه نمایشگر چند منظوره با تکنولوژی شارژ بدون سیم تلفن همراه (QI Wireless Charging) و همچنین سنسورهای باران را هم در این مجموعه گنجاند.
تویوتا برای کمک به راننده در شرایط مختلف هم یک دوربین دید عقب، سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSM)، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، درب بازکن صندوق عقب و همچنین قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو را در جای جای خودرو به خدمت گرفته که تاثیر بسزایی در مدیریت بهتر و سطح رانندگی خودرو گذاشتهاند.
از دیگر امکانات استاندارد خودرو هم به طور کل میتوان به مواردی همچون سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایز، تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک کن تناوبی، گِل پخش کن، آینههای کناری برقی، کولر با دریچه عقب، شیشه برقی با محافظ، ریموت کنترل، صندلی عقب تاشو با جای دست، ترمز پارک (پدالی)، گرم کن شیشه عقب تایمردار، آینههای بکناری و دستگیره دربها همرنگ بدنه، سانروف کشویی شیشهای، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، رینگهای آلومینیومی، چراغ مهشکن جلو، سنسور عقب و... اشاره کرد.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.