ظاهر جسورانهتر با لقب فیسلیفت شرکت امجی برای نسخه فیسلیفت امجی ۶ دست به قلم شده و تغییراتی را در ظاهر خودرو ایجاد کرده است. با نگاهی واقعبینانه میتوان گفت دستخط جدید طراحان امجی، جذابیت را برای ۶ به ارمغان آورده است. چراغهای عقب با تغییر در خطوط داخلی چراغ زیبایی بیشتری دارد که حس اسپرت را به سبک جدید القا میکند. همچنین سپر با فرمی جدید و طراحی لبه زیر سپر زنبوری باعث شده است این حس الهام شده چراغها در سپر هم رعایت شود. در جلوی خودرو شاهد تغییرات بیشتری نسبت به عقب آن هستیم. مهشکنهای جلو، خطی با فرمی شکسته شدهاند که قابلیت روشنایی روز یا همان دیلایت را اضافه کردهاند. سپر جلو حالت جدید و ملایمی را به خود گرفته و جایی را برای چراغشور در خود تعبیه کرده است. کاسه چراغ جلو هم با تغییرات جزئی همراه شده است که در عمل، کارایی بیشتری را در اختیار راننده قرار میدهد. طرح کرومی روی گلگیرهای جلو هم شکلی جدید را به خود گرفته است. رینگهای نسخه فیسلیفت هم ظاهری جدید دارد و فرم ۱۰ پره با پنج اتصال را داراست. وقتی پا به کابین MG6 جدید میگذارید، گویا طراحی، دلنشینتر شده است و سبک قرارگیری امکانات باعث شده است زندگی به روش ۲۰۱۵ خودروهای جهانی، در آن رعایت شود. طراحی داخلی این خودرو شامل تغییراتی جزئی بوده که در برخی جهات به قابلیتهای آن افزوده است. با توجه به اضافه شدن ترمز پارک برقی به خودرو، پنلی شیک در قسمت پایین دسته دنده به آن اختصاص داده شده است که سیستم روشن و خاموش شدن خودکار خودرو در بخشی از این پنل قرار گرفته است. دسته دنده خودرو حسی خلبانی و اسپرت را به خود گرفته است و مانیتور وسط داشبورد حالت جذابتری دارد. جالیوانی تاشوی معروف امجی۶ که باعث انتقاد برخی منتقدین بود، جای خود را به یک جالیوانی تکی داده است. غربیلک فرمان، حالت خود را حفظ کرده، ولی جای برخی دکمهها در آن عوض شده است. یکی از ضعفهایی که به شدت در نسخه فیسلیفت احساس میشود، حذف دکمه تنظیم صدا از روی فرمان است که جای تعجب دارد! پشت آمپر خودرو طراحی شبیه MG GS را دارد و حالتی فضایی را به خود گرفته است. از طرفی با قرار دادن دست دنده در حالت اسپرت، پشت آمپر رنگ قرمز را به خود میگیرد که جذابیت خوبی دارد. تغییرات اصلی در باطن امجی ۶ فیسلیفت است! امجی ۶ و ۵۵۰ به موتور ۸/۱ لیتری توربوشارژ مجهز است که با گیربکس پنج دنده اتوماتیک قدرت را به چرخهای جلو میرساند. گشتاور بین ۲۱۰ تا ۲۱۵ نیوتونمتری باعث میشد که این خودروها در دورهای بالای ۳۰۰۰، قدرت خوبی داشته باشند و کشش مناسبی را به ازای هر تعداد سرنشین تحویل راننده بدهد. در نسخه فیسلیفت MG6 تغییراتی حاصل شده است که متاسفانه درست اطلاعرسانی نمیشود. حتی شرکت مدیا موتور هم در ارائه اطلاعات فنی این خودرو در سایتش به طور کامل معرفی نکرده است. به همین دلیل خیلیها تغییرات فنی این خودرو را زیاد نمیدانند. ولی باید اشاره کرد که بوست توربو در دورهای پایین صورت میگیرد که خیلی مسئله جذابتری است. همین مسئله باعث شده است در صورت گاز دادن در دورهای پایین شاهد فعال شدن توربو باشیم. همچنین گیربکس این خودرو که به جای پنج دنده، شش دنده شده است، فناوری مخصوصی دارد که امجی آن را TST مینامد. تیاستی همان سیستم گیربکس دو کلاچه امجی است که تغییر وضعیت دنده را در کسری از ثانیه انجام میدهد. تعویض دنده هم مثل مدلهای قبلی از پشت فرمان امکانپذیر است و به لطف سیستم دو کلاچه سرعت تعویض دنده به مراتب بهتری دارید که در دورهای بالاتر میتوانید از آن استفاده کنید. وجود سیستم هوشمند خاموش و روشن شدن خودرو نیز باعث شده است پشت چراغ قرمزها خودرو به طور اتوماتیک خاموش شود. وقتی MG6 GT و MG6 فیسلیفت را کنار هم قرار میدهیم حال وقت آن رسیده تا عملکرد این دو خودرو را با هم قیاس کنیم. یکی که این روزها نسل قدیم به حساب میآید و دیگری که با نام فیسلیفت همان نسل قدیم به بازار معرفی شده است. سوییچ هر دو خودرو را در محفظه مشخص شده قرار میدهیم و با فشردن همزمان پدال ترمز و دکمه روی هدست، خودروها را روشن میکنیم. ترمز دستی نسل قدیم MG6 را با دست به سمت پایین قرار میدهیم و نسل جدید را با دکمهای خلاص میکنیم. دنده را در حالت D میگذاریم و شروع به حرکت میکنیم. ام جی ۶ جی تی ۲۰۱۴: وقتی پا را روی گاز میگذاریم، خودرو به آرامی حرکت میکند. دندهها پیاپی تعویض شده و با توجه به کارکرد بالای ۳۰ هزار کیلومتر، هیچ تکانی احساس نمیشود. وقتی گاز را تا آخر فشار میدهیم، خودرو شروع به شتابگیری میکند. نکته جالب این است که اگر این شتابگیری قبل از دور ۳۰۰۰ باشد، کمی شاهد تنبلی در خودرو هستیم و این امر بهخاطر آن است که توربو به صورت آنی فعال نمیشود. ولی در دورهای ۳۰۰۰ به بالا، با توجه به اینکه توربو در مدار بوده و کار میکند، شتاب خوبی را میتوانیم از خودرو تحویل بگیریم. وقتی برای شتابگیری از تعویض دنده دستی و پشت فرمان استفاده میکنید، باید تجربه کافی با خودرو را بهدست آورید. به این شکل که اگر بخواهید بعد از دو موتور ۵۲۰۰ دنده مثبت را اعمال کنید، تاخیری عجیب را احساس میکنید و حس شتاب منفی به طور کامل به اتاق وارد میشود. این مسئله شاید در خودرو مورد بررسی ما وجود داشته است. ولی در صورت عادی بودن این نکته، میتوان گفت این سیستم میتواند برای MG6 قدیمی نکته منفی محسوب میشود. هندلینگ خودرو به نسبت رقبای موجود در بازار در سطح خوبی قرار دارد و برخی نظرات منتقدان در مورد هندلینگ ضعیف این خودرو، تا حدی مغرضانه است. ولی عملکرد سیستم کنترل پایداری و کشش در خودرو آن چنان احساس نمیشود. زیرا در اکثر پیچها که با سرعت وارد میشوید، صدای جیغ لاستیکها شنیده میشود و پایداری ثابتی بدون دخالت سیستم ESP وجود دارد که ناشی از هندلینگ خوب است. البته همین صدای جیغ لاستیکها باعث میشود این خودرو از نظر بسیاری افراد به ماشینی کمفرمان معروف شود. ام جی ۶ فیسلیفت ۲۰۱۵: وقتی با این خودرو بررسی را آغاز کردیم، به نکات جالبی رسیدیم. بحث تعویض دنده به مراتب نرمتر و سریعتر بود و به راحتی میتوانستیم بدون ضعف به دور موتور ۶۰۰۰ برای تعویض دنده نزدیک شویم. هندلینگ خودرو تغییر محسوسی نکرده بود و شاهد انقلابی در آن نبودیم. با توجه به گیربکس شش دنده دوکلاچه جدید و تغییرات در زمان فعالسازی توربو، شاهد شتابگیری به مراتب بهتر از نسخه قبلی بودیم. در تست خیابانی و درگی که بین نسخه قدیم و جدید برگزار کردیم، شاهد این بودیم که با اختلاف یک ماشین نسخه فیسلیفت جلوتو میتاخت. همچنین احساس میشد که سیستم ESP کمی تغییراتی را در خود داشته است و عملکرد معقولتری از خود به نمایش میگذارد. یکی از ضعفهای بزرگ این نسل جدید، حذف دکمه تنظیم میزان صدا از روی فرمان است که کار با سیستم صوتی را به مراتب از نسل قبل سختتر میکند. نقاط ضعفی که مالکان امجی به آن اعتراف کردند امجی ۶ با همه خوبیها چند ضعف دارد. کیفیت متریال داخلی در حد خودروهای رقیب نیست. به عنوان مثال تویوتا کمری و کیا سراتوی نسل جدید، به مراتب کیفیت بهتری دارند. مسئله دیگر دید ناحیه کنجی عقب خودرو است. این نقطه به مراتب از بقیه جاهای خودرو امکان دید ضعیفی دارد که احتمالا در پارک کردن میتواند در ابتدا مشکلساز باشد. برخی مشکلات هم در سیستم برق خودرو قرار دارد. به عنوان مثال دیده شده است دوربین عقب خودرو گاهی اوقات قفل میشود و نمایی ثابت را روی مانیتور نشان میدهد. کارکردن با دکمههای سیستم صوتی خودرو هم کمی سخت است و در صورت پاک شدن حروف چاپی روی آن، باید با دفترچه راهنما یا ذهن پویای خود با این سیستم کار کنید. سواری امجی ۶ را نمیتوان خیلی نرم و راحت دانست. در ردیف عقب شاهد خشکی نسبی هستیم و در برخی پیچها میدیدیم که دوستانمان در ردیف عقب از این طرف خودرو به آن طرف سر میخورند! نکته دیگر که مالکین به آن اعتراف کردند، بازار دست دوم نه چندان قوی محصولات امجی در ایران است. از طرفی خدمات خودرو در برخی موارد بالاست که در خودروهای رقیب دیده نمیشود. یکی از مالکان در گفتوگو با روزنامه «دنیای خودرو» گفت: تعویض روغن گیربکس خودرو باید در ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد تعویض شود (با گیربکس پنج دنده اتوماتیک). این در حالی است که خودروهای رقیب و حتی ضعیفتر، تعویض روغن گیربکس را در کارکردهای بالای ۷۰ هزار کیلومتر اعلام میکنند. برخی سرویسهای ساده که در خودروهای رقیب با ۲۵۰ هزار تومان انجام میشود، برای امجی ۶ هزینه ۴۲۰ هزار تومانی را دارد. در برخی سفرها هم مثل رفتن به شمال از جادههای کوهستانی، سبقت را در سر بالایی ریسک میدانیم. زیرا احتمال میدهیم که توربو به موقع فعال نشود. نکات مثبتی که امجی ۶ فیسلیفت را قوی میکند این خودرو با تمام نکاتی که اشاره کردیم، طراحی زیبا و پویایی دارد. از طرفی وجود برخی امکانات مانند، سیستم تهویه دوگانه، گرمکن صندلیهای جلو، زنون و چراغشور، دی لایت، سیستم خاموش شدن پشت چراغ، سیستم صوتی تصویری، دنده پشت فرمان، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف دو حالته، سنسور نور، صندلی برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد و… باعث شده تا این خودرو فست بک هوادارانی هم داشته باشد. فضای صندوق این ماشین بسیار مناسب سفر است و شیشه عقب دید خوبی را به راننده میدهد. البته در نسخه فیسلیفت برفپاککن عقب از روی خودرو حذف شده است. قیمت امجی ۶ فیسلیفت این خودرو در ابتدا قیمتی بالای ۱۲۰ میلیون تومان داشت. ولی این روزها توسط شرکت مدیا موتور ۱۱۵ میلیون تومان فروخته میشود و در بازار آزاد هم در همین محدوده معامله میشود. میتوان گفت که استقبال از این نسل امجی ۶ به نسبت خوب بوده و طیفی از مالکین راضی را ملقب به امجی سوار کرده است. نکته مهم: همیشه به خاطر داشته باشید، وقتی با یک خودروی توربو حرکت میکنید و به مقصد میرسید، بعد از توقف فورا خودرو را خاموش نکنید. زیرا باعث میشود خنککاری مناسبی صورت نگیرد و ماده کوک در محفظه توربو تولید شود که به سیستم توربوشارژ آسیب جدی میزند. بهتر است دو دقیقه صبر کنید و از شنیدن آهنگی لذت ببرید و بعد خودرو را خاموش کنید! روزنامه دنیای خودرو – حسین دلاور و محمدمهدی تفضلی بررسی ویدیویی ام جی ۶ و ام جی ۶ نیو فیس
سلام دوستان . من هم ام جی ۶ نیو ام مشکل داشت بردم مدیا گفتن باید توربوش عوض شه سه و نیم ملیون که منم زیر بار نرفتم و با جست و جوی فراوان رفتم پیش آقای فراهانی که مکانیک برام معرفی کرد و متوجه شدم منیفلد خرابه و قطعاتم از خود آقای فراهانی گرفتم در کل هزینم شد یک میلیون دیگه سرویسهاشم نمایندگی نبردم . با هزینه بالای خدماتی که مدیا به ماشین متحمل می کنه آدم فقط ترس از سوار شدن داره اما از وقتی مکانیکای خوب که کمم نیستن که الان پیداشونم کردم و قطعاتم که از آقای فراهانی می گیرم دیگه با عث شده که بتونم با ماشینم با جرات رفتار کنم و واقعا هم خراب شدن نداره . الکی مدیا بهم هزینه متقبل می کرد . گارانتیشم سر تا پا ضرره برای خودشون . همه چیزشم از آقای فراهانی می گیرم . واقعا ماشین عالییه . باور کنید اگه خوب نبود دروغ نمی گفتم چون اصلا من فقط لذت بردن از ماشین برام مهمه .
سلام . صحبت های دوستان درسته اما در موردتعمیرات اجباری هم نیست به مدیا موتورز مراجعه کنید . بنده خودم برای مشکلات جزیی می رم پیش آقای یزدانی و اگر تهران نباشم می برم نمایندگی ها هزینه هامم خیلی پایینه و مشکل غیر قابل حلی تا حالا نداشتم .
سلام دوستان که ام جی دارین شاید این مطلب مفید باشه براتون .منم مشکل تقه زدن گیربکس داشتم می خواستن تعویض کنن گیربکس رو برام کل تهرانو گشتم اما برام جالب بود که هزینه ها رو اینقد زیاد می گفتن مهندس یزدانی بدون اینکه گیربکس رو پیاده کنه مشکلمو حل کرد . تازه ماشین من 7 سال کارکرده . نمی دونم چرا الکی اینقد شلوغش کردن که ماشین بدیه. البته نظر ایشون اینبود که چون واقعا تعمیراتش راحتتره گیربکساش اینقد گرونه و خیلی سخت به مشکل اساسی می افتن که بخواد باز بشه.
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است. اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
فیلم بررسی خودرو تست ماشین مقاله ماشین تجربه رانندگى