نمای عقب نیز همانند جلوی لندکروز بی‌روح است و چراغ‌های حجیم با زاویه‌های شکسته هماهنگی مناسبی با چراغ‌های جلو دارد. در این قسمت درب عقب به صورت دو تکه باز می‌شود که یکی از بهترین شیوه‌ها است. در نمای کناری هیچ خط منحنی شکلی دیده نمی‌شود و خطوطی که از بالای درب‌ها و یا پایین آن‌ها می‌گذرد صاف و هماهنگ با طرح کلی خودرو هستند.

در کل باید گفت که اگرچه در طراحی تویوتا لندکروز از خطوط منحنی و جذاب شاسی‌بلندهای شهری استفاده نشده ولی با استفاده از قسمت‌های حجیم و اغواکننده، و تمام سادگی‌اش، به خوبی از خود چهره یک آفرود پرقدرت را به نمایش گذاشته است.

کابین و امکانات
 


به کابین وارد می‌شویم، داخل لندکروز بسیار جادار و راحت است. همه چیز به صورت کاملاً منظمی سر جای خود قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها آسان است. تمامی دکمه‌ها بزرگ طراحی شده‌اند تا اگر با دستکش به آفرود سواری رفتید بتوانید باز هم براحتی از آن‌ها استفاده کنید. غربیلک فرمان، چهار پره و ساده است و لوگوی تویوتا در وسط آن قرار گرفته است.

اگر درب عقب را باز کنید متوجه می‌شوید که یک ردیف صندلی دیگر در این قسمت قرار دارد که با باز کردن آن لندکروز قابلیت حمل 8 نفر را خواهد داشت.

لندکروز از نظر تجهیزات در سطح بسیار خوب و قابل قبولی است و روی آن امکاناتی نظیر گیربکس 5 سرعته خودکار، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید، کلید استارت موتور، یخچال، کروز کنترل، آینه‌های الکتروکرومیکی، شیشه شورهای چراغ جلو، سانروف و سنسور نور برای روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها بر اساس نور محیط نصب شده است.
ظرفیت باک این غول‌پیکر ژاپنی همانند ابعاد و اندازه آن بسیار زیاد است و 93 لیتر حجم دارد که البته با توجه به پیشرانه بزرگ و پرمصرف (12.9 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی)، و خودرویی که وظیفه اصلی آن آفرود است، منطقی به نظر می‌رسد.

تجربه رانندگی

 


با فشردن پدال ترمز، کلید استارت را فشار می‌دهیم، خودرو در حالت سکون تکان آرامی می‌خورد که ناشی از قدرت موتور است و در همان ابتدا احساس می‌کنید که زیر پای شما قدرت زیادی آماده دستور گرفتن است. نفوذ صدا به داخل کابین کم است اما در دورهای بالا و هنگام دنده معکوس غرش زیبای موتور شنیده می‌شود.
گیربکس را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم. پیشرانه بزرگ 6 سیلندر 24 سوپاپه که دقیقاً 3956 سی‌سی حجم دارد می‌تواند با تولید حداکثر 240 اسب‌بخار در 5200 دور در دقیقه و 376 نیوتن‌متر در 3800 دور در دقیقه به راحتی جثه عظیم 2.6 تنی را به راه بیاندازد.

با توجه به آینه‌های بزرگی که در طرفین قرار گرفته‌اند، دید به اطراف خوب است ولی به دلیل ارتفاع زیاد دید کافی در جلو و عقب سپرها وجود ندارد و استفاده از دوربین عقب (که تصویر آن روی آینه میانی نمایش داده می‌شود) و سنسور پارک در جلو و عقب ضروری به نظر می‌رسد.

همانطورکه اشاره شد فضای بسیار خوبی برای سرنشینان وجود دارد ولی در ردیف سوم برای سه نفر بزرگسال آنچنان فضای کافی وجود ندارد.
اگر لندکروز را به خارج از جاده ببرید، تازه متوجه می‌شوید که هدف اصلی تویوتا از تولید لندکروز چه بوده و چرا این خودرو سال‌های سال است که نسل به نسل تولید و محبوبیت آن بیشتر می‌شود طوریکه در یک جاده ناهموار و بدون توجه به اینکه چند نفر سرنشین داخل خودرو است، فقط کافیست مسیری را انتخاب کرده و از قابلیت‌های آفرود آن لذت ببرید.

قیمت و نتیجه‌گیری

 


سری به بازار آزاد می‌زنیم. اکثر لندکروزهای موجود در بازار مدل GXR هستند اما تعداد بسیار کمی از VXR (مجهز به پیشرانه 8 سیلندری) نیز وجود دارد. همانطورکه می‌دانید با ممنوعیت ورود خودروهای با حجم بالای 2500 سی‌سی، متاسفانه ورود لندکروز هم به ایران متوقف شده اما اگر کمی در بازار جستجو کنید، می‌توانید مدل‌های 2013 لندکروز GXR را به صورت صفر کیلومتر پیدا کنید که قیمتی بین 470 تا 540 میلیون تومان دارند.
تویوتا لندکروز خودرویی است که برای آفرود ساخته شده و قابلیت‌ها و تکنولوژی بکار رفته در آن اکثراً مخصوص خارج از جاده است، اگر قصد خرید خودرویی برای آفرود دارید، لندکروز یکی از بهترین گزینه‌های بازار است و می‌توانید به راحتی به توانایی‌های آن اطمینان کنید. 
در انتها از آقای سینا آذری تشکر می‌کنیم که خودروی خود را در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند.
برای مشاهده مشخصات فنی و لیست کامل امکانات به این صفحه مراجعه کنید.