همانطور که احتمالا می‌دانید، نسخه 2016 تویوتا راو4 در طراحی ظاهری خود تغییرات زیادی را متحمل شده و اصولا در قالب خودرویی فیس لیفت شده که تنها طراحی آن مورد بازبینی قرار گرفته باشد، از سوی تویوتا معرفی شده است. همانطور که می‌بینید، در جلوی خودرو شاهد طراحی کاملاً جدیدی هستیم که به نسبت طراحی قبلی تویوتا راو4 اندکی آرام‌تر به نظر می‌رسد و طوری طراحی شده که انتقادات وارده به طراحی مدل قبل را جبران کند، از این جهت طراحان تویوتا دوباره دست به قلم شده و برای تویوتا راو4 جدید از جلوپنجره‌ای کوچک‌تر، ولی ورودی‌های هوای بزرگ‌تر هوا بر روی سپر استفاده کرده‌اند. چراغ‌های پیشانی این خودرو به کلی تغییر کرده و یک طراحی مدرنیته‌تر و پیشرفته‌تر به خود گرفته است. طراحی عقبی خودرو هم تغییراتی را به نسبت قبل تجربه کرده است، ولی به اندازه تغییرات در جلوی خودرو نیست و برخلاف طراحی آرام و خندان جلو، یک طراحی سنگین و رسمی را به نمایش گذاشته است و در مقایسه با مدل قبل به جز چند تغییر بسیار جزئی، چراغ های عقب عمده تفاوت آن به حساب می آید.
 

تویوتا راو4 فیس لیفت 2016 به تازگی به ایران آمده است

در داخل کابین تقریباً شاهد همان طراحی قبلی تویوتا راو4 هستیم، ولی در جلوی راننده و پشت فرمان، شاهد صفحه کیلومتری جدید‌تر با یک صفحه نمایشگر دیجیتال در وسط و دورنگار و سرعت سنج عقربه‌ای در دو طرف هستیم.
از نظر فنی و امکاناتی تویوتا راو4 نیوفیس دقیقاً مشترک با مدل قبلی خود است، اگر سنسورهای پارک جلو و آینه‌های تاشو بغل را که در این مدل به لیست تجهیزات اضافه شده اند، فاکتور بگیریم، به گزینه‌های آشنایی همچون پیشرانه 2500 سی سی چهار سیلندر 16 سوپاپ VVTi-DOHC آن می‌رسیم که در دور موتور 6000 دور بر دقیقه می‌تواند قدرتی 177 اسب بخاری و همچنین در دور موتور 4100 هم می‌تواند گشتاوری 233 نیوتن متری تولید کند. جعبه دنده‌ در نظر گرفته شده برای این اتومبیل هم 6 سرعته اتوماتیک از نوع تیپ ترونیک است.
از لحاظ قیمتی ایرتویا دو مدل از تویوتا راو4 را برای عرضه در نظر گرفته است، اولی تویوتا راو4های 2015 دو دیفرانسیل با قیمت 219 میلیون تومانی و دومی هم تویوتا راو4 دو دیفرانسیل 2016 نیوفیس با قیمتی 243 میلیون تومانی که هر دو به صورت نقد و اقساطی قابل خرید هستند.
 

از نظر تجهیزات تنها سنسور جلو و آینه تاشو برقی اضافه شده است

از سایر ویژگی‌های تویوتا راو4 نیوفیس هم می‌توان به کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو‌، سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر، تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک کن تناوبی، گل پخش کن، آیینه‌های بغل برقی، فرمان هیدرولیک/ بشکن/ تلسکوپی، شیشه برقی با محافظ، ریموت کنترل، صندلی عقب تاشو با جای دست، گرم کن شیشه عقب تایمردار، آیینه‌های بغل و دستگیره درب‌ها همرنگ بدنه، سقف کشویی شیشه‌ای (سانروف)، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، صفحه نمایش دمای بیرون، صندلی راننده برقی به همراه تنظیم ارتفاع، رینگ آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو و سنسور عقب اشاره کرد.