ساندرو در جاده
 


حرکت خودرو از شرکت پارس خودرو در روز پنج شنبه ساعت 10 صبح آغاز شد. هر شش خودرو به سمت هتل ابیانه در کاشان حرکت کردند. اما این رنو ساندِرو بود که در طول مسیر توسط خبرنگاران تست و مورد بررسی قرار گرفت. ساندِرویی که از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری 16سوپاپه برخوردار است. این همان پیشرانه‌ای است که در تندر 90 نیز استفاده شده است. 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 140 نیوتن‌متر گشتاور در 3750 دور در دقیقه تولید می‌کند.

پارس خودرو قصد دارد تا دو تیپ از ساندِرو را وارد بازار کند. یکی با گیربکس 5 سرعته دستی و دیگر با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک. به همین خاطر در این آزمایش از دودستگاه ساندرو مجهز به گیربکس دستی و 4 دستگاه ساندرو مجهز به گیربکس اتوماتیک استفاده شد. جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک ساندرو در طول مسیر و مخصوص مسیر‌های صاف بسیار قابل قبول بود. درطول مسیر نیز بسیاری از خبرنگاران توانستند به مرز سرعت 170 تا 175 کیلومتر دست یابند. 

شما در حالت تعویض دنده دستی در نسخه اتوماتیک می‌توانید با سرعت 130 کیلومتر درساعت تنها دنده 3 را درگیر کنید. البته اگر به رانندگی با چنین سرعتی ادامه دهید حتما نیاز مبرم برای افزایش تعداد دنده‌ها را احساس خواهید کرد. مخصوصاً زمانی که دنده 4 درگیر می‌شود و سرعت خودرو به مرز 170 کیلومتر درساعت می‌رسد.
شتاب صفرتاصد ساندرو در نسخه دستی 10.5 ثانیه و در نسخه اتوماتیک 11.7 ثانیه به صورت رسمی اعلام شده است. میانگین مصرف سوخت ساندرو دستی 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده و برای نسخه اتوماتیک نیز 8.3 لیتر است. البته در طول آزمایش با توجه به میانگین سرعت بالایی که خودروها داشتند و ظرفیت کامل سرنشین میانگین مصرف در نسخه اتوماتیک به 10.5 لیتر در هر100 کیلومتر می‌رسید.

سیستم تعلیق ساندرو در جلو از نوع مک‌فرسون با بازوی جناقی است. در بخش عقب نیز به صورت میل پیچشی با مقطعH و فنر مارپیچ است. به همین خاطر در طول مسیر سواری و نرمی بهتری نسبت تندر90 داشته است. البته یکی از نقاط ضعفی که در این خودرو می‌توان به آن اشاره کرد، صندلی‌های نه چندان راحت، برای مسافرت‌های طولانی مدت است. درشهر چندان مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد. اما در مسافرت‌های طولانی برای افرادی که از کمردرد رنج می‌برند مطمئناً مشکل ساز خواهد بود.
با این حال رانندگی با رنو ساندرو بخاطر کیفیت خوب قطعات و همچنین سواری نرمی که به همراه دارد لذت بخش است. وجود ترمز‌های ABS و EBD نیز این اطمینان را به شما می‌دهد که در سرعت‌های بالا بتوانید خودرو را به راحتی متوقف کنید.

قیمت

 


پارس خودرو برای تیپ ساندرو دستی قیمت 42 میلیون و 900 هزار تومان را درنظر گرفته است. تیپ اتوماتیک ساندرو نیز با برچسب قیمتی 47 میلیون و 900هزار تومان وارد بازار عرضه خواهد شد.
 

مشخصات فنی
مدل رنو ساندرو
پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری
حجم موتور 1598 سی سی
قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور
گشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور
شتاب 11.5 ثانیه (اتوماتیک)
حداکثر سرعت 170 کیلومتر (اتوماتیک)
وزن 1136 کیلوگرم (اتوماتیک)
قیمت بازار 47.9 میلیون تومان برای اتوماتیک