هیوندای آزرا از نمای کناری طرحی سیال دارد و خطوط بکار رفته در آن کاملاً هماهنگ هستند. همانطورکه می‌توان در این قسمت مشاهده کرد یک خط از چرخ جلو شروع و با امتداد از دستگیره درب‌ها به چراغ عقب امتداد پیدا کرده است. همچنین به غیر از خط دیگری که از بالای دستگیره عقب شروع می‌شود و در امتداد درب صندوق عقب ادامه پیدا می‌کند، یک نوار ساده کرومی در پایین هر دو درب قرار دارد که باعث شده‌ در کنار رینگ‌های 18 اینچی 10 پره که به صورت استاندارد روی آن نصب شده، طرح این قسمت از آزرا کاملاً به روز و مدرن جلوه کند.



کابین و امکانات


با وارد شدن به کابین اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طراحی مدرن و X شکل کنسول میانی است که به خوبی توانسته انبوهی از امکانات را در خود جای دهد. باید گفت که به هر قسمتی از کابین آزرا که نگاهی بیندازید، چند دکمه‌ای برای فعال و یا غیر فعال کردن یک سیستم وجود دارد. از درب کنار راننده شروع می‌کنیم که روی آن به غیر از دکمه شیشه‌های برقی می‌توان صندلی را به صورت برقی تنظیم و در دو حالت مختلف ذخیره کرد. همچنین می‌توان آینه‌های کناری را به صورت برقی تنظیم و یا جمع کرد.
در بالای کنسول میانی یک صفحه نمایش رنگی قرار دارد که نمایشگر اطلاعات سیستم صوتی Infinity است و به کمک 12 بلندگو و یک ساب‌ووفر کیفیت بسیار خوبی را به سرنشینان ارایه می‌دهد. در ادامه سیستم تهویه مطبوع خودکار و جداگانه برای سرنشینان جلو است که نه تنها کیفیت هوا را به صورت خودکار بررسی می‌کند بلکه برای سرنشینان عقب نیز دو خروجی تعبیه شده است.

برای صندلی‌های جلو گرمکن و سردکن قرار دارد و برای صندلی راننده ماساژور با دو حالت مختلف در نظر گرفته شده است. برای سرنشینان عقب و غربالک فرمان نیز گرمکن قرار دارد. در اطراف اهرم دنده چندین دکمه قرار دارد که می‌توان به کمک آن‌ها سنسورهای پارک، پرده عقب، ترمز برقی و گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو را فعال کرد.

از دیگر امکاناتی که روی این کره‌ای نصب شده می‌توان به سقف دو تکه پانوراما، پرده برای درب‌های عقب، 9 کیسه هوا در 13 نقطه (2 عدد در جلو، 4 عدد جانبی، 6 عدد پرده‌ای و 1 عدد برای زانوی راننده)، سیستم‌های پایداری ESP، CBC، TCS، BAS، ABS، EBD، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، کروز کنترل و بلوتوث اشاره کرد

تجربه رانندگی


پس از کمی رانندگی با سرعت کم تصمیم به شتاب‌گیری و فشار آوردن به موتور حجیم آزرا می‌کنیم. به محض فشار روی پدال گاز، موتور حجیم آزرا بدون تاخیر عکس‌العمل نشان می‌دهد و این کره‌ای بزرگ با قدرت به سمت جلو شتاب‌گیری می‌کند. همانطورکه از این پیشرانه توقع داریم شتاب آزرا بسیار خوب است و به راحتی شما را راضی می‌کند اما این نکته را هم باید در نظر داشت که در ازای شتاب و قدرت بالایی که در اختیار راننده قرار گرفته، مصرف سوخت این خودرو نیز در شهر بسیار بالاست به طوریکه حتی صاحب خودرو نیز از این موضوع گلایه داشت. البته برای اینکه راننده در هر لحظه مراقب بنزین‌هایی که در حال سوختن هستند باشد، در پشت غربالک فرمان و بین کیلومترشمار و دورشمار موتور، مصرف سوخت لحظه ای به صورت نواری دایره‌ای شکل و در وسط آن میانگین مصرف سوخت نیز گزارش می‌شود.

در مورد سیستم تعلیق خودرو نیز باید گفت که هیوندای آزرا در دست‌اندازهای شهر تهران بسیار خوب عمل می‌کند و به خوبی ضربات را جذب می‌کند. حتی سرنشینان عقب نیز ضربات ناشی از سطح جاده را آنچنان حس نمی‌کنند و می‌توانند با آرامش از تجهیزاتی مانند گرمکن‌های صندلی عقب استفاده کنند.