یک خط از بالای گلگیر عقب کشیده شده که تا چراغ‌های جلو دامه دارد. خطی دیگر نیز از روی دستگیره‌ها حرکت کرده که این خط هم به چراغ جلو ختم می‌شود. در کل با وجود استفاده از 3 خط در نمای جانبی همچنان نمای جانبی ساده و بدون هیجان است. رینگ‌های 10 پره 17 اینچی با طراحی زیبای خود هم کمک کرده تا هر چه بیشتر نمای جانبی خودرو شکیل و چشم نواز باشد.


در نمای جلویی خودرو دو خط از ستون‌های A حرکت کرده و تا دو طرف جلو پنجره ادامه دارد. روکش کرومی جلوپنجره کمک بسیاری به زیبایی نمای جلو کرده است. چراغ‌های ذوزنقه‌ای جلو نیز علاوه بر همخوانی با چراغ‌های عقب طراحی زیبایی دارند بخصوص ترکیب خطوط شکسته و منحنی با هم. دو مه شکن گرد نیز در فضای ذوزنقه ای در دو طرف سپر جلو خودنمایی می کنند.


تجهیزات


وقتی که با یک تویوتا مواجه هستیم میدانیم که کیفیتی کم نظیر، ایمنی فوق العاده و عملکرد فنی عجیبی مقابل ماست و در یک کلام میدانیم که یک تویوتا در برابر ماست!
پس حتی اگر تجهیزاتی عجیب در تویوتا ندیدید نگران نشوید جای دیگری جبران خواهد شد! هرچند که تویوتا لیست معقولی از تجهیزات را ارائه می کند.
سیتم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و باران، سنسور پارک، سنسور پر شدن باک (که با توجه به خراب بودن اکثر قطع کن نازل های بنزین بسیار کاربردی است!)، روکش چرمی، بلوتوث، تهویه دوگانه، شیشه شور چراغ و ... البته آینه‌ها به صورت برقی باز و بسته نمی‌شوند که برای این خودرو کمی عجیب است.
همانطور که گفتیم آریون به هیچ وجه خودروی کم آپشنی نیست اما شاید در مقابل کره‌ای ها کم بیاورد و اینجاست که برنده تقابل کیفیت و تجهیزات را مشتری رقم می‌زند!
از نظر ایمنی هم آریون با شش ایربگ برای سرنشینان جلو و عقب و جانبی و سیستم های VSC، EBD، ABS و ... و کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه امنیت ترافیک اروپا EURO N-CAPدر شرایط کاملاً مطلوبی قرار دارد و از لحاظ ایمنی هم کاملاً قابل اطمینان است.
نمای داخلی خودرو همانند خارج خودرو منظم و شیک و ساده طراحی شده. شاید بهترین عبارت برای اتاق آریون این باشد:
کمری فول ِ فول ِ فول!
کاملاً شبیه به کمری است فقط در مواردی مثل سیستم تهویه (در آریون تهویه خودرو دوگانه اتوماتیک است) و صفحه کیلومتر متفاوت است. صفحه کیلومتری که در بازار برای خود سبکی شده و فروشندگان محترم خودرو در مورد دیگر خودروها نیز از عبارت "پشت آمپر آریونی" استفاده می کنند!

تریم طوسی-نقره‌ای با ترکیب طرح چوب نمایی چشم نواز ایجاد کرده است. اتاق جادار با دکمه‌های کاربردی و منظم که به هیچ وجه گیج کننده نیست و خیلی زود به آن عادت می‌کنید. فرمان چهار شاخه با دکمه های کنترل سیستم صوتی دقیقاً مشابه کمری GLX بود با این تفاوت که دارای دور فرمان چرمی بود. صندلی ها نیز بصورت برقی تنظیم می شدند و اجزاء کابین بسیار مستحکم و باکیفیت سر جای خود قرار داشتند. البته ممکن است طراحی داشبورد با ذائقه جوانان جور در نیاید و کسل کننده باشد اما باید پذیرفت که شیک و اصولی است

در مورد کیفت اجزاء هم نیازی به توضیح نیست. آریون هم یک تویوتاست! تنها یک مورد است که کمی توی ذوق می زند آنهم رنگ رفتگی قسمت نقره‌ای رنگ فرمان است که در تویوتا کمری نسل پیشین هم بسیار شایع بود. نکته منفی دیگر آریون گرانی تجهیزاتش است پس اگر مشکلی برایش پیش بیاید هزینه‌اش کمی آزار دهنده است هرچند که نقاط مشترک بسیار با کمری برایش یک مزیت است و تا حدی این مشکل را هم پوشش می‌دهد اما در قسمت فنی چون با برند لکسوس مواجه هستید خرج بالا و بالا می‌رود! (البته اگر بجز سرویس‌های دوره‌ای خرجی در کارش باشد!)

پیشرانه و تجربه رانندگی 


وقتی پشت فرمان نشستیم حسی مابین تویوتا و لکسوس داشتیم. داشبورد به ما می‌گفت که شما در کمری هستید اما صندلی‌ها و ابعاد نظرشان چیز دیگری بود تا زمانی که دکمه استارت انجین را فشار داده و موتور را روشن کردیم! مطمئن شدیم که خودرویی فراتر از تویوتا سوار شده‌ایم! پیشرانه 3.5 لیتری V6 بدون لرزش روشن شد. خودرو بسیار آرام و بی صدا کار می کرد اما به محض لمس کردن پدال گاز همین موتور آرام تبدیل به محرکی قدر می‌شد! پدال ترمز دستی را فشار داده و گیربکس را در حالت DRIVE قرار دادیم خودرو بدون تکان و مکث به آرامی شروع به حرکت به جلو کرد تا اینکه کمی به پدال گاز فشار آوردیم. آریون به ما ثابت کرد که خون لکسوس در رگ‌هایش جاری است! پاسخ پدال گاز فراتر از انتظار بود و خودرو بسیار پرشتاب و به اصطلاح تیز بود به گونه‌ای که زمان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در حالت D از وضعیت ایست کامل 8.6 ثانیه بود که برای این کلاس و نسبت به رقبا عددی بسیار قابل توجه است. 
نکته جالب اینکه مالک خودرو توجه زیادی به خودرو نمی کرد و می توان گفت که خودرو در بهترین وضعیت فنی خود به سر نمی‌برد. کابین بسیار راحت بود و سیستم تعلیق خودرو بسیار نرم و حساب شده عمل می کرد بطوریکه به راحتی می شد حدس زد که می‌توان کیلومترها با خودرو رانندگی کرد و خم به ابرو نیاورد! آرامش اتاق نیز ستودنی بود و بعد از کارکرد 85000 کیلومتری خودروی در اختیار ما، اتاق همچنان بی صدا بود. صدای موتور نیز در دورهای بسیار بالا به طرز گوش نوازی به اتاق نفوذ می‌کرد.
ترمزهای آریون همانند پیشرانه فوق‌العاده بود هرچند که با کمی سختگیری می‌توان گفت که می‌شد بهتر هم باشد اما کاملاً جوابگوی اتاق نسبتاً سنگین و پیشرانه قدرتمند خودرو بود. ترمز با کمترین فشار به پدال عکس‌العمل نشان می‌داد و از این حیث بسیار قابل ستایش بود چرا که مشکل بسیاری از خودروهای این رده عکس‌العمل با تاخیر ترمز یا به قول معروف پایین گرفتن ترمز است. در تستی که ما انجام دادیم برای رسیدن به ایست کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت باید 35.5 متر پیش می‌رفتیم که نتیجه‌ای کاملاً قابل قبول است و در کنار دیگر تجهیزات ایمنی و پیشرانه می‌تواند شما را به فشار دادن هرچه بیشتر پدال گاز ترغیب کند!! (البته ما از شما تقاضا داریم که این کار را نکنید!)
مصرف خودرو با توجه به موتور6 سیلندر و حجم نسبتاً بالا مصرف مناسبی داشت. آریون در شهر حدود 13 لیتر و در جاده نزدیک به 8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مصرف می‌کرد. شبیه به سمند ال ایکس خودمان با موتور XU7!! (البته با 4 سیلندر و حجم 1800سی سی!)