آنچنان جذاب و قوی ظاهر شده که در 47 ساعت شروع فروش این مدل تمامی 1927 دستگاه اختصاص داده شده برای این سری فروش رفت.
یکی از نکات جالب ولوو XC90، به جز ظاهر و چهره زیبای آن، استفاده از موتور دو لیتری در تمامی مدل ها از جمله مدل بنزینی، دیزلی و هیبریدی است. اما برای اینکه این پیشرانه بتواند از پس جثه بزرگ بیش از 2 تنی آن برآید نه تنها از سوپرشارژر بلکه از توربوشارژر نیز استفاده شده و از این موتور 4 سیلندر 2 لیتری توانی معادل 320 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و 400 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه تولید می شود. این نیرو به گیربکس 8 سرعته خودکار منتقل می شود و سپس به هر چهارچرخ می رود که بتواند در 6.9 ثانیه این سوئدی خوش استیل را به مرز صد کیلومتر در ساعت برساند.


همانطورکه می دانید از اصلی ترین فاکتورهایی که ولوو در تمامی محصولات خود رعایت می کند، بهره مندی از بالاترین سطح تجهیزات امنیتی است و به این موضوع نیز شهرت دارد. روی این خودرو سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، سیستم هشدار انحراف از مسیر، رادار نقطه کور، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، سیستم حفاظت داخل کابین در هنگام واژگونی، سیستم تشخیص عابر پیاده و گاردریل، سیستم پارک خودکار و ... نصب شده است. البته روی این خودرو لیست بلندبالایی از تجهیزات رفاهی نیز نصب شده که در سه مدل Incription، Momentum و R-Design عرضه می شود.
درست است که استفاده از موتور کوچک با تکنولوژی توربو می تواند مصرف سوخت را تا حد بسیاری کم کند به طوریکه در این مورد شما صاحب خودروی 300 اسبی هستید که تنها 7.7 لیتر به صورت ترکیبی می سوزاند، اما در مقابل پیچیدگی ها و حساسیت های خود را دارد و مخصوصاً با توجه به بنزین داخلی، باید بسیار مراقب آن بود.
به قیمت این خودرو می رسیم. قیمتی که افرا موتور برای XC90 در نظر گرفته بسته به نوع آپشن ها و مدل آن، بین 450 تا 490 میلیون تومان است. قیمتی که به نظر می رسد رقیبان زیادی را در جلو آن به صف خواهد کشید.
حال تمامی مسائل به شرکت عرضه کننده بر میگردد. جایی که باید گفت هنوز محصولات ولوو آنطورکه شایسته این برند بوده در ایران عرضه نشده اند و نتوانستند جایگاه خود را پیدا کنند و امیدواریم با سیاست درست و تبلیغات هوشمند این خودروی زیبا به مشتریان علاقمند معرفی شود و بتواند در حد آن چه لیاقت دارد، به فروش برسد.